A foglalkoztatás során keletkező dokumentumok megőrzésére vonatkozó szabályok módosultak és ennek nyomán érdemes áttekinteni a társadalombiztosítási, adóügyi és munkaügyi iratokra vonatkozó előírásokat, és ezek jelentőségét.
- Bevezetés
- A módosítás rövid bemutatása
- Megjegyzések a módosítással összefüggésben
- A „munkaügyi dokumentáció” köre
4.1. A munkajogi dokumentumok köre
4.1.1. A munkaszerződés
4.1.2. A tájékoztatás
4.1.3. A jelenlét igazolása (munkaidő beosztása és nyilvántartása, szabadság)
4.1.4. A keresőképtelenség igazolása, egyéb orvosi igazolás
4.1.5. Tájékoztatás a kifizetett munkabér elszámolásáról
4.1.6. Igazoláskiadás a munkaviszony megszüntetése esetén
4.2. A társadalombiztosítási és adóigazgatási dokumentáció köre
4.2.1. Igazolás a biztosítotti bejelentésről
4.2.2. Igazolás a jogviszonyról
4.2.3. Igazolás a biztosítási jogviszonyról és a levont járulékról
4.2.4. Igazolvány a biztosítási jogviszonyról és az egészségbiztosítási ellátásokról („TB-kiskönyv”, Igazolvány)
4.2.5. Jövedelemigazolás - A munkaügyi dokumentáció megőrzésére vonatkozó hatályos jogszabályi környezet
5.1. Maradandó értékű iratnak minősülhet-e a munkajogi dokumentáció?
5.2. Iratmegőrzés az Mt. alapján
5.3. Iratmegőrzés a Tny. szerint
5.4. Iratmegőrzés az Flt. alapján
5.5. Az Art. előírásai a dokumentumok megőrzésére
5.6. Az egészségbiztosítás ellátásai kapcsán keletkező iratok megőrzése - Az iratmegőrzés jelentősége
A további tartalom megtekintéséhez előfizetési jogosultság szükséges. Kérjük jelentkezzen be. Még nem előfizetőnk? Fizessen elő!