Cikkünkben a munkaviszonyhoz kapcsolódó társadalombiztosítási és adóigazgatási kötelezettségeket tárgyaljuk. Ennek keretében bemutatásra kerülnek a munkaviszony létrejöttéhez, fennállásához és megszűnéséhez kapcsolódó foglalkoztatói kötelezettségek. Továbbá kitérünk az említett kötelezettségek teljesítésének elmaradásához vagy nem szabályszerű teljesítéséhez kapcsolódó szankciókra.
- A foglalkoztató társadalombiztosítási teendői a munkaviszony létesítésével összefüggésben
1.1. A biztosított bejelentése az adóhatóság felé
1.2. A foglalkoztató nyilvántartási kötelezettsége
1.3. A TB-kiskönyv
1.4. Adóelőleg-nyilatkozat - A munkaviszony fennállása során a foglalkoztatót terhelő kötelezettségek
2.1. Társadalombiztosítási kötelezettségek
2.1.1. A fizetendő járulék meghatározása
2.1.2. A havi adó- és járulékbevallás
2.2. Jövedelemigazolás
2.3. Igazolás a biztosítási jogviszonyról és a levont járulékról - A munkaviszony megszűnésével összefüggő foglalkoztatói kötelezettségek
3.1. Társadalombiztosítási kötelezettségek
3.1.1. A biztosítás megszűnése és annak következményei
3.1.2. A biztosítási jogviszony megszűnéséhez kapcsolódó adminisztráció
3.1.3. A járulékfizetés a munkaviszony megszűnését követően
3.2. A munkaviszony megszűnése esetén kiadandó igazolások köre
3.2.1. Az álláskeresési igazolólap
3.2.2. Igazoláskiadási kötelezettség
3.2.3. TB-kiskönyv
3.3. Megőrzési kötelezettség - A késedelem és a mulasztás szankciói
A további tartalom megtekintéséhez előfizetési jogosultság szükséges. Kérjük jelentkezzen be. Még nem előfizetőnk? Fizessen elő!