A szakszervezetek nevében eljáró személyek titoktartási kötelezettsége a törvény erejénél fogva áll fenn, így a munkáltatónak elvileg nem szükséges külön megállapodást kötnie a szakszervezettel a bizalmas információk, valamint az üzleti titkok kezelésére vonatkozóan. A tapasztalat ugyanakkor azt mutatja, hogy a felek nem feltétlenül alkalmazzák tudatosan, illetve kellő biztonsággal ezeket a titoktartásra vonatkozó szabályokat. Sőt adott esetben mind a munkáltatónak, mind a szakszervezetnek fejtörést okozhat, hogy mi minősülhet üzleti titoknak vagy egyéb olyan bizalmas információnak, amelyre a korlátozások alkalmazandók. Amennyiben pedig jogvita merül fel a munkavállalói érdekképviselet és a munkáltató között, annak tudatában kell a bírósághoz fordulni, hogy a kapcsolódó magyar ítélkezési gyakorlat szinte gyerekcipőben jár, hiszen számos kérdés még nem került a jogalkalmazó asztalára.
- Az információ hatalom és a szakszervezetek nem félnek használni
- Titoktartási kötelezettség az Mt. és azÜtv. alapján – hogy is van ez?!
- Üzleti titok átadása a kollektív szerződéses tárgyalások során: kényszerpályán a munkáltató?
- Üzleti titok-e a kollektív szerződés tartalma?