A közelmúlt eseményeire reagálva a munkáltatók távmunkaszerződéseket kötöttek, illetve munkaszerződéseket módosítottak, mindezt egy kényszer szülte szituációban, ahol egyik félnek sem adatott meg a lehetőség és az idő, hogy mérlegelje a munkaviszony egyes előnyeit, hátrányait és előkészítse a munkavégzés megfelelő feltételeit, amely miatt növekedett a balesetek kockázatának esélye is. A közvetlen kockázat nemcsak a munkavállalót helyezte kiszolgáltatott helyzetbe, de a munkáltató felelősségét is terhesebbé tette, hiszen számára is korlátozott lehetőségek álltak rendelkezésre a kár elhárításában. Egy ilyen helyzetben állítja céljául a tanulmány a távmunka rövid bemutatásán túl a munkáltató kárfelelősségével kapcsolatos kérdések, értelmezési hézagok felderítését, illetve magának a felelősségi rendszernek a vizsgálatát, élve azzal a feltevéssel, hogy a távmunka ilyen széles mértékű elterjedése a vírushelyzet enyhülése után is velünk maradhat.
- A távmunka
1.1. A távmunka fogalma
1.1.1. A távmunka típusai
1.1.2. A távmunka elhatárolása más munkavégzési formáktól
1.2. A távmunkavégzésre irányuló megállapodás - A munkáltató kártérítési felelőssége távmunka esetén
2.1. A munkáltató kártérítési felelősségéről általában
2.1.1. A felelősség megállapítása
2.1.2. A felelősség alóli mentesülés és a kármegosztás
2.2. Felelősségi szabályok alakulása távmunka esetén
2.3. Eltérő felelősségi rendszerek vizsgálata
2.3.1. A távmunka éllovasa: az Amerikai Egyesült Államok
2.3.2. Az osztott felelősségi rendszer - Összegzés